luni, 26 septembrie 2011

Grupul de lucru pentru urgentarea redeschiderii Spitalului Codlea se întruneşte astăzi din nou la Bucureşti. Detalii în decursul după-amiezii.

Lunea trecută, adică pe data de 19 septembrie, imediat după intrarea în greva foamei a unor codleni (Greva foamei pentru Spitalul Codlea începând de astăzi. Autorităţile îşi bat joc de codleni, spitalul fiind în continuare închis.), la Ministerul Sănătăţii din Bucureşti s-a constituit un grup de lucru care să urgenteze redeschiderea spitalului din Codlea (vedeţi aici:Comisie de lucru pentru urgentarea redeschiderii Spitalului Codlea la nivelul Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului de Finanţe.). Grupul este constituit din Ministrul Finanţelor ,Gheorghe Ialomiţeanu, Ministrul Secretar de Stat, Cristian Irimie (Ministerul Sănătăţii), Senatorul Marian Rasaliu, Dr. Bălescu Alexandru, directorul Direcţiei de Sănătate Braşov, Dr.Elemer Wusinczky, preşedintele CASJ Braşov, Dr. Claudia Coste, manager al Spitalului Codlea şi Erwin Albu, cetăţean al Municipiului Codlea, fost consilier local.

După ce toată săptămâna s-a lucrat într-un ritm susţinut la o nouă documentaţie care să se plieze pe cerinţele tuturor părţilor, astăzi, 26 septembrie, va avea loc o nouă întâlnire la cel mai înalt nivel pentru a se elibera documentaţia de clasificare a Spitalului Codlea.

Revin cu detalii pe larg în cursul după-amiezii.


PS: Pentru vocile interesate care mă atacă pe mine şi critică dialogul (recunosc, subit) cu autorităţile în cazul Spitalului Codlea :
Asist cu mâhnire la politizarea subiectului şi la atacuri nefondate împotriva persoanei mele .
- mi-am păstrat aceeaşi fermitate şi acelaşi ţel ca şi până acum, fără orgolii personale sau afilieri politice : REDESCHIDEREA SPITALULUI. Aceasta implică şi dialogul cu autorităţile, care ne-a fost refuzat până acum.
-nu am făcut rabat de la această traiectorie în niciun fel, nu "am dat mâna cu cei de la putere", ci am acceptat invitaţia de a participa la soluţionarea de urgenţă a situaţiei unităţii noastre medicale, lucru cerut de atâta timp.
- nu m-am erijat niciodată în conducătorul codlenilor sau salvatorul spitalului, ci am fost şi sunt un simplu cetăţean care îşi apără drepturile civice şi va continua să o facă, alături de oricine poate şi doreşte să facă acelaşi lucru. Prezenţa mea în acest grup de lucru de urgentare a redeschiderii este în calitate de cetăţean al Municipiului Codlea, care a aprofundat îndelung tematica juridică şi medicală a problematicii închiderii spitalului şi care a cerut, alături de alţi cetăţeni, cu o voce mai mult sau mai puţin puternică, în nenumărate rânduri şi prin nenumărate forme, respectarea legii şi a nevoilor comunităţii noastre.
- de la începutul perioadei de protest am cerut ca autorităţile să poarte un dialog constructiv cu codlenii şi să se găsească soluţii pentru nevoile comunităţii noastre. Până în acest moment, autorităţile nu au dorit un astfel de dialog. Abia acum acesta a fost posibil.
- tot timpul am criticat surzenia, modalitatea de abordare mişelească, duplicitatea şi încălcarea procedurilor legale din partea autorităţilor locale şi centrale. Îmi menţin această părere.
- consider doar că (abia) în acest moment autorităţile îşi fac oarecum datoria, deşi forţate de împrejurări (decizia Curţii de Apel din 2 august, protestele îndelungate de la Codlea, culminate cu intrarea în greva foamei), fiind dispuse abia acum la dialog, şi nicidecum nu ridic la rang de "salvator al spitalului" pe cineva anume.
- mai este mult până ce autorităţile vor înţelege că ele se află în slujba cetăţenilor şi nu invers.

Asist cu mâhnire la politizarea subiectului şi la atacuri nefondate împotriva persoanei mele .

Al dumneavoastră, acelaşi Erwin Albu pe care îl cunoaşteţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu