duminică, 22 februarie 2009

Români care au speriat Europa

În aceste zile, în Italia se demonstrează împotriva României şi a românilor, din cauza numeroaselor fapte antisociale şi penale săvârşite de către conaţionali de-ai noştri. Mulţi dintre cei rămaşi în ţară sunt contrariaţi de mişcările antiromâneşti. Desigur că politicienii italieni speculează furia electoratului şi arată resentimente împotriva imigranţilor.
Am văzut mulţi români care sunt foarte bine primiţi şi văzuţi oriunde în lume. Dar prin preumblările mele dese prin Europa, am fost la rându-mi şi contrariat de purtarea reprezentanţilor ţării mele. Destui dintre ai noştri sfideaza orice regulă de bun simţ, oriunde s-ar afla, mulţi dintre aceştia fălindu-se că s-au dus în altă ţară "să producă", "să se descurce", "să opereze", "să-i facă de bani". Trebuie să recunoaştem că aceşti conaţionali au devenit o plagă pentru Europa. Iar din cauza unora, suferim mult la capitolul imagine ca naţiune.
Însă oriunde mă voi duce, nu voi ascunde că vin din România şi voi încerca să schimb prejudecăţile celor cu care mă întâlnesc pe aiurea. Depinde şi de mine. Şi de tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu